Lesrooster

Uitleg groepslessen tijdens de coronasluiting

 

TotalFit

TotalFit is een leuke en gevarieerde les op muziek, waarbij allerei facetten van bewegen worden behandeld. Doel is altijd het verstevigen van spieren en het verbeteren van het uithoudingsvermogen.

Er wordt gewerkt in groepsverband. Onder leiding van een instructeur worden oefeningen gedaan voor buik, billen en benen maar ook de overige zones komen aan bod.

De oefeningen bestaan uit steps, aerobic gerelateerde oefeningen, oefeningen met weerstandselastiek en oefeningen met gewichtjes. Ook grondoefeningen worden niet vergeten.

Al met al een intensieve groepsles, geschikt voor jong en oud.

 

Bootcamp

Deze les -altijd al in de buitenlucht!- zit vol met een grote variatie in oefeningen, spelvormen, sit ups en push ups, kracht- en conditietrainingsvormen.

Een zeer uitdagende les met elke week weer nieuwe variaties! De training is altijd buiten, houdt dus rekening met de juiste kleding en buitenschoenen!

 

ClubPower

ClubPower is een groepstraining waarbij gebruik gemaakt wordt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten kan individueel aangepast worden. De oefeningen worden ondersteund door herkenbare muziek. Je lichaam zal snel reageren op ClubPower. Spierconditie, spierversterking, spierversteviging en slanker worden zijn de gevolgen. Je zult je fitter voelen en je zult merken dat je meer energie hebt.

 

Fitwalk

Met een knipoog naar Bootcamp, kan Fitwalk omschreven worden als een combi van sportief wandelen en spierversterkende oefeningen.

In de FitWalk-training beginnen we met de warming-up, die bestaat uit warmlopen en oefeningen. De kern van de training bestaat uit het verbeteren van je looptechniek, interval, spierversterkende oefeningen en duurtraining. Natuurlijk sluiten we af met cooling-down: uitlopen, rekken en ontspanningsoefeningen. Daarnaast besteden we aandacht aan je coördinatie, oriëntatie, core-stabillity (rompstabiliteit), lenigheid en balans.

 

Athletic

Groepstraining van een half uur op muziek waarin je wordt uitgedaagd om met een combinatie van aerobic en sportgerelateerde bewegingen je uithoudingsvermogen, conditie en coördinatie ter verbeteren.

 

Pilates/BBB/Core

Pilates oefeningen zorgen voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen.

Door regelmatige oefening zal je houding verbeteren, zul je rechter gaan zitten en soepeler en gracieuzer bewegen.

Verbeterde longinhoud en circulatie door de diepe en gezonde manier van ademhalen is nog een belangrijk voordeel.

Verder worden de buik- en rugspieren versterkt en houding, evenwicht en controle over het lichaam verbetert.

 

Circuit/HIIT

Met deze training werk je een circuit van oefeningen af op een hoog tempo en met veel herhalingen. HIIT staat voor High Intensity Interval Training, training met hoge intensiteit dus. In korte tijd een enorme trainingsprikkel voor je kracht en uithoudingsvermogen!

 

Hardloopgroep beginners

Met deze hardlooptraining werken we stapsgewijs en verantwoord toe naar het kunnen volbrengen van 5km hardlopen zonder onderbeking.